woensdag 20 januari 2016
donderdag 14 januari 2016
buurtwandeling
We hebben maandag 4/1/2016, dinsdag 5/1/2016 en vrijdag 8/1/2016 een buurtwandeling gedaan.
We wandelen een uur en vragen aan mensen dat er in de straat iets cool,speciaal,erg en nog veel meer gebeurd is.
We hebben op onze vraag ook al een paar antwoorden. De Vereeckenstraat was vroeger de Kerkstraat
en vroeger in de Vereeckenstraat nummer 10 woonde orgelmaker Petrus Johannes.
We zijn nu verdeeld in 3 groepen.
Deze vrijdag gaan we in kleine groepjes nog eens op wandel.
Van Noor
We wandelen een uur en vragen aan mensen dat er in de straat iets cool,speciaal,erg en nog veel meer gebeurd is.
We hebben op onze vraag ook al een paar antwoorden. De Vereeckenstraat was vroeger de Kerkstraat
en vroeger in de Vereeckenstraat nummer 10 woonde orgelmaker Petrus Johannes.
We zijn nu verdeeld in 3 groepen.
Deze vrijdag gaan we in kleine groepjes nog eens op wandel.
Van Noor
donderdag 7 januari 2016
Techniek
De kinderen maken stoelen met het stappenplan. Ze hebben veel plezier.
Ze zijn heel hard aan het werk.
Ze zitten in groepjes van 4.
Ze maken het voor aan de computertafel want de andere stoelen waren kapot.
Nu hebben we nieuwe stoelen.
van Axcel en Anna Vranken.
Ze zijn heel hard aan het werk.
Ze zitten in groepjes van 4.
Ze maken het voor aan de computertafel want de andere stoelen waren kapot.
Nu hebben we nieuwe stoelen.
van Axcel en Anna Vranken.
zaterdag 21 november 2015
Hiep Hiep Hoera voor de jarigen!
We sloten de week af met een filmnamiddag: de 5 legendes. Er werd vol spanning gekeken maar ook heel wat afgelachen. :-)
multimiljonairs ... of toch niet ....
Naar aanleiding van het geld dat Ruben en Eef meebrachten naar de ronde, deden we een 'grootschalig' klassikaal onderzoek over allerlei geldbriefjes en munten uit andere landen.
Iedereen kreeg een echt geldbriefje of munt en mocht in de klas op zoek om alle gegevens te verzamelen en zo de fiche aan te vullen.
We zochten het land op in de atlas en duidden het aan op de wereldkaart. We bekeken waar het land lag ten opzichte van België (noord, oost, zuid, west of tussenwindstreken).
We vergeleken de munteenheid met de euro (en wat viel dat soms tegen, geen miljonairs dus ;-))
De afbeelding (gebouw, portret,...) werd ook van nabij bekeken (wie of wat is het, wanneer gebouwd of geleefd,...) en gesitueerd op de tijdslijn.
Het geld kwam uit de volgende landen: Jordanië, Egypte, Thailand, Amerika, Groot-Brittannië, Zwitserland, Kroatië, Tsjechië, Servië, Jamaica, Zweden, Denemarken, India, Israël, Tunesië, Marokko, Moldavië, Bulgarije, Roemenië, Hongarije en Idonesië.
Een ronde in 4B...
Merel stelde ons haar balletkledij voor.
Vrije werktijd op 30 oktober 2015!
Finse les, gegeven door de papa van Lieze. Niet eenvoudig, dat Fins! We leerden dat het Finnen alles schrijven zoals ze het horen (geen spellingsregels dus!) maar dat de taal toch niet zo eenvoudig is, zo'n lange woorden! Het woord dat ze in Finland gebruiken voor het cijfer 2 was wel snel gekend. ;-)
atelier Basket:
illustratie bij een vrije tekst:
Bingel:
Abonneren op:
Posts (Atom)